Prowadzenie biznesu online to duże wyzwanie – głównie za sprawą rosnącej konkurencji, dynamicznie zmieniającego się rynku online oraz wymagających klientów. W XXI wieku liczy się nie tylko wygląd strony internetowej marki, ale przede wszystkim jego treść. Użytkownicy zwracają uwagę także na takie aspekty jak czas ładowania się strony, szybkość kontaktu bezpośredniego z marką czy budowę adresów url. Klasyczne formy marketingu, do których należy komunikacja za pośrednictwem ulotek, gazet, radia czy telewizji z roku na rok tracą na skuteczności. Coraz mniej osób ogląda telewizję, a swoją uwagę kieruję w stronę internetu i filmów odtwarzanych na urządzeniach mobilnych. Badania Eye Tracking (ruchu gałek ocznych względem prezentowanych treści) dowodzą, że większość osób czyta jedynie nagłówki i pierwsze kilka zdań artykułów. To wszystko są cenne wskazówki dla twórców contentu jak formułować treści i utrzymywać uwagę swoich odbiorców. Jedną z najpopularniejszych form reklamy jest PPC czyli płacenie reklamodawcy za każde „kliknięcie” klienta. Pay-per-click może przynosić dochód od jednego „kliku” w granicach od kilku groszy do nawet kilkunastu złotych! Sporo firm opiera swoją działalność w internecie jedynie o płatne materiały reklamowe. To duży błąd, gdyż trochę zaangażowania i wiedzy może przyczynić się do wygenerowania organicznego (darmowego) ruchu na stronie, a co za tym idzie – pomniejszenia się kosztów dotarcia do potencjalnych klientów. Warto również wiedzieć, że w internecie dostępnych jest wiele możliwość automatyzacji marketingu online. Prawidłowe ustawienie kampanii reklamowej w Google Ads czy na Facebooku to kwestia kilku godzin, natomiast zyski można czerpać nawet kilka miesięcy.